Wednesday, March 10, 2010

Ce automobile prefera romanii?

Nu stiu ce masini prefera oamenii de rand, dar cel putin stiu ce prefera oamenii bogati. Conform unor sondaje, declaratii de avere, poze de pe exoticspotter.com , si asa mai departe, astia bogati prefera masinile a caror asigurare / casco / taxa de drum / benzina pe o luna, costa mai mult decat salariul mamei mele si al tatalui meu, la un loc. Dar asta conteaza mai putin. Spre ce se orienteaza ei? Vom vedea. In primul rand, ar trebui precizat ca ce au miliardarii nostri ii fac de ras pe miliardarii americani (care totusi, au averi cu MULTE zero-uri, in comparatie cu "ai nostri"). Masini de lux, limuzine, poti sa le spui cum vrei, ideea e una singura! Trebuie sa fie cat mai mare, cat mai impunatoare, sa fie scumpa, si sa atraga gagicile de pe Dorobanti! Nu a fost vorba niciodata de pasiune, nu a fost niciodata vorba de placerea de a conduce. Doar "fitze". Si pentru ca acest cult, daca se poate numi asa, a fost dus la extrem, multi dintre "oamenii de afaceri" (aha... sigur...) din Romania, nu se multumesc cu o singura baragladina de masina, care nici nu ar incapea in garajul meu, si in care as putea dormi fara probleme. Ei trebuie sa aiba o flota cat mai rasarita, cat mai numeroasa, si cat mai valoroasa. Dintre toate masinile de lux, se pare ca Maybach si Rolls Royce reprezinta cea mai mare atractie si prilej de competitie intre bogatii din Romania.

La Maybach, lista a fost deschisa in 2002, cand Mustaciosu' (aka Tiriac ala batranu') a primit cadou un automobil d-asta cu nume de super-erou chiar de la producatorul german, inca dinainte ca acesta sa iasa pe piata. Evident, nu a fost suficient, asa ca nea Geony Tiriac a vrut si un Ferrari Testarossa, un Lamborghini Diablo, un Chevrolet Corvette, un Jaguar XJ220, un Ford Mustang Mach 1, mai multe Mercedesuri si un Citroen din anul 1934, toate avand o valoare de aproximativ 50 de milioane de euro. O fi suficient?

Dupa Mr. Tenis au urmat Viorel Paunescu, Viorel Catarama si Dan Adamescu, fiecare achizitionandu-si un astfel de model cu circa 400.000 de euro. Singurul cu 3 c***e a fost oricum Jiji Becali, care a avut unul de 500.000 de euro. Oricum, i-a fost stirbita popularitatea din domeniul auto, cand a luat m**e la figurat de la Penescu (patronul de la FC Arges). Ce a facut Penescu? Pai ce sa faca... Si el ca baietii... A vazut ca Jiji are masina de 500, si s-a gandit ca nu e un cioban mai "bagabont ca el". Si-a luat si el tot o panarama d-asta, dar a dat 650.000 pe el. A fost suficient pentru Penescu? Pai... Nu. Acum mai are si un Mercedes SLR McLaren, pe care oricum, in ultima vreme l-a folosit fiul lui pentru a plimba bagaboante. Il intelegem, el are pana in 20 de ani, "taxu" e la beci, are un supercar pe mana... Fiecare cum se descurca.

Pe de alta parte, Neculai Ciulu, fost director economic al echipei Politehnica Iasi, a tinut mortis sa devina cel mai tanar posesor de Maybach din Romania, la 33 de ani si primul din zona Moldovei care a achizitionat o astfel de limuzina. Ciulu si-a vandut Jeep-ul Grand Cheorkee si Mercedes-ul C Klasse al sotiei pentru a achita avansul de 100.000 de euro, plus cei 5.000 de euro lunar, timp de patru ani, conform propriilor declaratii. Ok... Deci cat? 5.000 ? Eu as putea sa traiesc IN PUF un an de zile, cu aia 5.000, pe care el ii da LUNAR pentru o masina. Oricum, e misto in Romania!

Oricum, Maybach au ramas in urma. Intre timp, Rolls Royce si-a constituit un adevarat Fan Club pe plaiurile mioritice. Nu unul, ci doua Rolls Royce-uri, dintre care unul costa aproximativ 600.000 de euro, se gasesc in garajul lui Irinel Columbeanu. Ioan Neculaie, de la FC Brasov detine un Rolls Royce de 450.000 euro. Parcul sau auto personal mai cuprinde: Mercedes (140.000 euro), Hummer (100.000 euro), Dodge Viper (100.000 euro), Porsche Cayenne (120.000 euro), BMW 765 (120.000 euro), VW Touareg (60.000 euro), VW Phantom (80.000 euro). Oricum, nu stiu ce a fost in capul lui cu astea, ultimele, ca is tot niste panarame... Si-a stricat stilu'.
Tot un Rolls Royce, in valoare de aproximativ 385.000 de euro, se afla in proprietatea lui Dan Diaconescu (ala de prosteste lumea cu televiziunea lui mizerabila).
Un model de 375.000 de euro este parcat in garajul lui Giovanni Becali, iar “clubul” este intregit de Eduard Ursescu (fiul unui fost sef in alimentatia publica inainte de ’89), afaceristul Cristian Sindie, Rani Adamescu (fiul vitreg al lui Dan Grigore Adamescu) si Iosif Onoriu (nepotul cantaretei Gabi Lunca si al acordeonistului Ion Onoriu, care la 28 de ani devenea cel mai tanar proprietar de Rolls Royce Phantom din Romania).

Rani Adamescu, asta, ca tot mi-am adus aminte de el, mare fraier. Tot asa, are niste panarame de masini, toate cu ADA la numar. Maybach, RR, Mertzane, Bemveuri, si asa mai departe. In limita posibilitatilor.

Nu mai gasesc in momentul asta filmuletul pe youtube, dar mi-l amintesc bine. Daca mi-l voi aminti, voi edita postul asta. Pana atunci... Hai cu muzica :D

E cam veche, dar e ever green. Nu ai cum sa nu iti placa. Baga urechea!






P.S.: Pun maine continuarea la postul asta, am zis totusi sa nu il fac prea lung, ca iar ma injura lumea :))

11 comments:

  1. Unii se vaieta ca nu nu stiu ce masina. Eu ce sa mai zic ca astept cu nerabdare sa fac 18 ani ca sa pot sa-mi iau carnetul? Nu mai pot de nerabdare. Ma multumesc si cu o Skoda.:))
    >:D<

    ReplyDelete
  2. Nu au*. Nu stiu ce am in seara asta.:|

    ReplyDelete
  3. Se intampla. Eu am carnet, dar...
    Mi-ar placea sa am si eu macar 10.000 E sa imi iau masina. Mi-ar ajunge si 5.000! Defapt cred ca de 5.000 mi-as lua si masina, si motocicleta. Nu sunt pretentios deloc :D

    >:D<

    ReplyDelete
  4. Mda.Tu ai 18 ani, eu inca nu. Mai am 7 luni in care sa ma rog de sormea sa ma duca si pe mine undeva sa ma mai invete sa conduc. Ma mai lasa sa-mi fac de cap prin parcare. Mai da un pic cu spatele, mai da-o in fata, mai incalzeste motorul seara cand e ger, dar nimic altceva. 8-|

    ReplyDelete
  5. Si care e faza cu "nefu"? Adica, nu stiu ce inseamna:D

    ReplyDelete
  6. Adica nefu de la ... Nu stiu cum sa iti explic...
    Nefututa :)

    ReplyDelete
  7. Aaaaaaa.:))
    Mai stiu si eu profesoare de genu'.:))

    ReplyDelete
  8. vreau si eu macar una din masinile alea:X...nu se fac daruri de caritate?:))...nu de alta, dar m-am saturat sa ma chinui cu dacia lu tata, sau sa ma rog sa vina fratemeu de la Bucuresti si sa pun mana pe BMW macar pana la Carrefour:(
    abea astept sa am ceva bani ca sa-mi iau si eu o masina, nu conteaza ce masina, dar nu DACIE!!!~X(

    ReplyDelete
  9. Daca se faceau daruri de caritate, era mult prea frumos pentru a fi adevarat. Si oricum, se fac "scheme" si acolo, si tot la astia cu bani ajung, sau la vreo ruda de-a lor.
    Legat de traeba cu Dacia, asta e o prejudecata. Dacia au inceput sa construiasca masini destul de bune in ultima vreme. Eu cel putin conduc o Dacia Logan, fiind multumit de ea din toate punctele de vedere.


    P.S.: Daca aud vreodata de ORICE firma de automobile de pe planeta asta care sa dea masini gratis, dupa ce o anunt pe sormea, iti promit ca pe tine te anunt!

    ReplyDelete
  10. Pai daca tot suntem la capitolul asta, daca auzi ca se poate da de carnet la 17 ani sa ma anunti si pe mine.:))
    >:D<

    ReplyDelete
  11. Pai... Ca tot a venit vorba... Sa stii ca poti da de carnet de la 16 ani, chiar! Dar numai pentru sub-categoriile A1 si B1. La A1 e chiar misto, pentru ca motocicletele pe care le poti conduce sunt suficient de rautacioase.
    La B1 e cam nasol, pentru ca si daca il iei, va trebui sa te limitezi la niste masini absolut penibile. Dacia Lastun, Fiat 500 / 600 (modele vechi), si cateva MicroCar-uri, care sunt limitate la ~45 km/h. Daca ai noroc prinzi unul care sa fuga cam cu 70, dar sunt oricum scumpe in draci!

    Deci mi-am facut datoria, te-am anuntat! :* :*

    ReplyDelete