Acuma, problema se pune simplu: sa luam unul din cele mai celebre site-uri din lume. Sa luam de exemplu Yahoo. In urma cu vreo trei ani, citeam ca Google a oferit 200 de milioane de dolari pentru Yahoo. La vremea aia, cica ar fi fost un pret bun, insa Yahoo nu era de vanzare atunci. Hai sa mai luam unul: Youtube. Cat credeti ca v-ar costa sa cumparati Youtube? Putin, in niciun caz. Totusi, trebuie sa tinem cont de un aspect foarte important: Yahoo si Youtube sunt doua dintre cele mai mari branduri mondiale. Romania nu are in acest moment nici macar un brand cel putin la fel de puternic precum Yahoo sau Youtube. Si stim cu totii ca fara notorietatea brandului, produsul este nimic. Totusi, eRomania costa 500 de milioane de euro. Sa zicem.
Ce-ar putea face Romania cu 500 de milioane de euro, va intrebati? Pai intrebarea asta e chiar de prost gust, pentru ca raspunsul este atat de simplu: spitalele colcaie de gandaci, ca sa nu mai mentionam lipsa aparaturii moderne si a medicamentelor. Scolile de la sate stau sa cada peste elevi cu tot cu acoperis. Statiunile balneo-climaterice, odata renumite in Europa sunt in paragina. Asta ca sa nu mai mentionam cati kilometri de autostrada s-ar putea face si cate drumuri s-ar putea repara cu banii astia. Pai de ce facem noi un site de promovare, cand inca nu avem ce promova? Asta e ca si cum ai pune caruta inaintea boilor. Lucru care este posibil in putine locuri in lume. Si Romania este unul dintre acele locuri. Sincer, stiam ca ne cred prosti. Dar totusi…cat de prosti ne cred?
Si totusi, sa nu uitam ca:

Ultima chestei pe care ai zis-o aduce nitel a teoriei imitatiei a lui Eugen Lovinescu. Mai intai promovam si dupa renovam.:)
ReplyDeleteNu inteleg ce vrei sa spui cu "mai intai promovam, si dupa renovam". Ideea e ca astia au bani de dat pe site-uri futute si supra-evaluate, cand noi avem datorie externa de iti pica plombele...
ReplyDeleteIdeea era ca ei promoveaza si renovarea dupa. Adica nu se stie inca daca o sa repare ce e de reparat in tara asta (ca-s multe), dar in principiu ei promoveaza ceva ce inca nu e facut, dar spun ca o sa fie facut. Inteles?
ReplyDelete