Wednesday, February 24, 2010

Every day I see my dream





Initial am vrut sa pun clipul original, dar am considerat ca sunt cam plictisitori Sky Blue si Red Foo in timp ce se plimba cu masina si gesticuleaza. Clipul pus de mine imbina utilul cu placutul. Sunt cele mai frumoase masini, si cele mai "rasunatoare" versuri.
Daca mi-ar spune cineva ca isi vede visul zilnic, cel mai probabil i-as zice "ba... ej nebun!". Dar pana la urma si un cosmar tot la categoria "vis" intra, nu?
Eu, de exemplu, in vara vreau sa intru la Scoala de Sub-ofiteri, de la Campina. Stiu, o sa fiu gabor, o sa ma injure toata lumea, o sa imi iau p**e in bot din toate directiile, si toti o sa creada ca "imi ling in c*r seful ca sa ajung un sef mai mic". Niciodata sa nu spui niciodata. Inca nu am ajuns in ipostaza de a spune ce se va intampla, ca vre-un ghioc nou, generatie 2010, inca nu am. Dar sper sa nu exagerez.
Astazi mi-a povestit cumnatul meu cum si-a furat 2 puncte penalizare, pentru ca a intrat pe o strada pe care accesul era permis numai riveranilor. Problema nu e ca si-a luat amenda, pentru ca e normal. Din moment ce a gresit, trebuie sa plateasca. Problema e ca in acelasi timp a trecut pe acolo si un jeg de om cu un haudi chiu shapte (Audi Q7). Audi sunt niste masini bune, care impun respect, dar Q7 a devenit simbolul cocalarilor. Toate ciorile handicapate care au ciordit cat au putut in ultimii 3 ani, viseaza la un Q7. Daca au mai multi bani, nu conteaza, atunci viseaza la doua Q7. Si mai multi bani? Nicio problema, ca pana la urma e frumos sa ai trei masini identice, dar culori diferite. Ideea e ca s-a dezvoltat un fel de cult in jurul acestui automobil.
Problema nu e ca e o masina populara. Problema e ca e o masina populara la cacati ofticati, reprezentati de ciori jegoase, nespalate, care "faulteaza" limba romana de cate ori au ocazia (si l-am citat pe Spiridon).
Si atunci ma gandesc, de ce ma duc la scoala? De ce am calcat vreodata intr-o scoala? E logic ca nu iti trebuie multa carte ca sa "ai valoare".
Mircea Cartarescu vorbea despre anii in care a predat la o scoala din Bucuresti, in timpul comunismului, si se intreba daca i-au fost furati, sau i-au fost daruiti acei ani. Cam acelasi lucru ma intreb si eu.
Ciobanul prost cu Q7-le, de intrase pe interzis, a refuzat pana si sa prezinte actele. A spus ca el are decat buletinul, dar pe ala nu il da la control. A mai stat ~2 minute, dupa care s-a dus la politista sa ii spuna ca el pleaca, si nu semneaza niciun proces verbal, dupa care a plecat. Si gata. Nimic mai mult.
Deci... De ce ma duc eu la scoala, cand pot sa ma duc la ciordit prin Osterreich, Deutschland, Espana, sau alte tari de prin Europa asta mare si multa? Exact asta e mentalitatea romanilor. De ce sa plateasca taxe, impozite, si alte alea? Se pot duce in Switzerland cu 5 copii, pentru ca sunt alocatiile mari! Si toata afacerea devine profitabila!
Deci pana la urma cum ramane cu visul? Aici e totul relativ. In vara 2008, cand ma plimbam cu rolele pe bulevard, vad o ceata de ciori, din interiorul careia se aude o voce : "ba, hai sa ne bagam in seama cu chinezoii aia, ca toti are n95!". E posibil? E foarte posibil. Probabil visul unei ciori futute in cur in puscarie, pe cand avea 14 ani, e sa poata fura cat mai mult posibil.
Visul meu nu e sa am bani multi, sa am gagici, sa am masini, si sa am valoare. Visul meu e sa am o familie frumoasa, sa fiu alaturi de femeia pe care o iubesc, sa am bani exact cat imi trebuie (nu imi trebuie vile cu 25 de etaje, cate una in fiecare judet), sa am masinile care imi plac (am o manie cu masinile), sa am o motocicleta, si sa imi pot face 1 concediu pe an acolo unde vreau eu. Si chiar nu sunt pretentios. Nu imi trebuie Burj Al Arab. Nu imi trebuie Hawaii, sau Tenerife. Poate incerc sa fiu prea modest acum, dar niciodata nu am avut standarde prea ridicate. Intr-adevar, omul, de cand a aparut pe lume, a evoluat continuu. Involuntar, de multe ori. Dar oare ce se va intampla cand omenirea va ajunge la apogeu?
2012 ?? Bullshit!! Cand aveam eu ~9 ani, se spunea ca in anul 2000 se va termina totul. Adica o sa scapam de greutati. Si pe calea usoara! Adica Sfarsitul Lumii. Pana acum nu am avut norocul de a-l experimenta. In 2012 sa fie diferit? Mi-e tare greu sa cred.
Eu cred ca e nevoie de o a doua revolutie. E nevoie de un Hitler in Romania. E nevoie sa se schimbe clasa politica din Romania. Suntem mancati de vii, din interior. Suntem condusi de hoti, vulpi, hoti mizerabili, oameni patetici, analfabeti, agramati, oameni care nu cunosc limba romana, si care nu stiu sa conjuge verbul "a fi", dar totusi nu facem nimic in privinta asta. Gigi Becali e euro-parlamentar. La ce pula mea ii trebuie lu' Becali sa fie parlamentar? El castiga cu aproximatie 10.000 E pe luna doar din treaba asta. Ce face el cu aia 10.000 E ? Probabil isi cumpara cateva camasi, sau isi mai cumpara ceva butoni pentru sacourile lui de multe mii de dolari bucata!
Ce as face eu cu 10.000 E ?? AS TRAI UN AN!!!!
Ce ar face un om normal cu 10.000 E ?? Acelasi lucru!!!
Romania e tara extremelor. Nu ni se permite sa visam. Ni s-a promis libertate. Unde e libertatea? In faptul ca ai voie sa votezi pe cine vrei, ca oricum sunt futute alegerile de niste jegosi, care oricum platesc "frauda" tot din banii statului? Sau cumva in faptul ca ai voie sa pleci unde vrei in strainatate, dar oricum iti rup strainii capul daca te aud vorbind limba ta materna?? Sau cumva in libertatea de exprimare?? Cenzura inca functioneaza, si asta nu e o coincidenta!
In Romania nu exista clasa de mijloc. Exista ori bogati, ori saraci. Mediu... Nu prea exista.
Daca ar exista o a doua revolutie, ar fi perfect. Daca s-ar schimba toata clasa politica, ar fi perfect. Ceausescu era perfect, cu exceptia unui singur fapt, si anume acela ca nu prea permitea oamenilor sa isi cumpere mancare. Intr-adevar, si el fura, ca e inevitabil. Oricine ar fura, daca ar ajunge acolo. Nu are cum, altfel. Dar el macar fura de unul singur. Cine a construit Casa Poporului?
In cat timp a fost construita Autostrada Bucuresti - Pitesti, adica A1 ?? In 5 ani. In cati ani va fi termina autostrada A2? Defapt trebuie sa reformulez. Va fi vreodata terminata A2 ? Ei spera, de exemplu, ca tronsonul Cernavoda - Constanta, care masoara 62 de kilometri, va fi terminat in 2011. Si nu se stie sigur!
Deci... Exista vise in Romania?

Raspunsul meu este ca vise exista, dar nu suntem suficient de puternici incat sa le indeplinim. Cei care au ceva de spus sunt pusi la perete. E suficient ca elita tarii sa isi implineasca visele, pentru ca noi, prostii de rand, sa traim cu speranta. Asta e tot ce ne ramane de facut...
E atat de frumos sa speram la o viata mai buna! Dar pana cand...?

1 comment:

  1. bravoooooooooooo!!! cu articolul asta ai castigat respectul meu forever!!!( pt k imi place cum gandesti d-aia,nu vreun alt motiv ). replica care a pus capac? " Eu cred ca e nevoie de o a doua revolutie. E nevoie de un Hitler in Romania."---iti impartasesc ideea . ai talent mey mihaie..si nu,nu ma refer la talentul de care se tot vorbeste in piesele manelarilor. ti-ar sta fooarte bine intr-un post in care comunicarea si transmiterea ideilor ( si [poate influentarea maselor) joaca un rol important. inca o data: bravo !! ( meriti o ciocolaa din partea mea , glumeam ;)) ). la cat mai multe articole cu atitudine!!!

    ReplyDelete